Polluxí přehled

Klikni na své jméno a dozvíš se, kteří Castoři jsou přihlášeni na tvůj blok

Pokud narazíš na jakýkoliv problém, můžeš mě kontaktovat na adrese jama@gewiki.cz


BlokProgramPřihlášenýchKdo
Tým1Hledání a výchova nástupce5Janička (Chtěla bych se dozvědět jak na to. Doufám, že mě to připraví do budoucna. Asi není nic co bych k tomuto tématu nepotřebovala vědět.),Justa (Cokoliv, co by mohlo pomoci pro úspěšném předání oddílu. Jak oddíl předat, abychom dokázali odejít, nechali prostor novým vůdcům a zároveň vytvořili jakýsi komfort pro vedení. Podle čeho vybírat naše nástupce?),Pája (V tomto bloku bych se moc rád dozvěděl, podle jakých kritérií vybírat nástupce a především jak s takovým člověkem pracovat, aby byl na takové břímě připravený a přijal ho s grácií a ne jen z povinnosti. Ocenil bych v rámci bloku třeba i alespoň drobné zalétnutí do vybírání a výchovy rádců či podrádců, abych nemusel dublovat program.),Špagetka,Vendy
Tým1Hledání prvního principu (Evička/Edy)6Čolek,Majkl (Rád bych zjistil jednak pro sebe nový pohled na první princip, hlavně ale taky, jak na toto téma vést programy pro ostatní skauty, jak toto téma uchopit...),Pařmen,Řechta (Chtěla bych se na tomto bloku dozvědět, jestli je důležité hledání tohoto principu a přesto, že nejsem věřící, různé alternativy),Stolička (Kdy začít s vedením jednotlivců k hledání prvního principu? Příklady vhodného programu i pro světlušky a vlčata. Sdílení praxí a inspirací z našich oddílů. Je vhodná cesta skrze posilování víry u dětí (v sebe, ve společnost, v něco co náš svět přesahuje) a jak na to prakticky jít v nekřesťanském oddíle? Jak nejvhodněji podpořit malé dítě (světlušku/vlče) v ateistickém kolektivu, který si jí/mu za její víru posmívá...),Žabka (nový směr a nové myšlenky v mém vlastním hledání)
Tým1Jak funguje motivace (Koplenka)9Filipíno,Gepard (rád bych diskutoval s ostatními a vyslechl si jejich typy a triky, jak motivovat lidi okolo sebe),Hantu,Meloun (Jak správně motivovat ostatní a sám sebe k něčemu. Rád bych se dozvěděl jak motivaci úspěšně používat. Radši bych se zaměřil na kladnou než na negativní motivaci.),Mirka,Ráca (Ráda bych se dozvěděla víc o vnitřní motivaci; o tom jak motivovat členy, kteří už aktivně nevedou a jak motivovat vedení obecně.),Rozum,Semi (Můžu při motivování ostatních udělat chybu? Jakou a jaký to může mít výsledek?),Wampy (Jak v lidech vzbudit jejich vlastní motivaci a bič nad sebou samým (dlouhodobě trvající).)
Tým1Vaření na táboře (Ježek a Brusinka)3Desert (Chtěli bychom na táboře vypustit stálou kuchařku, která vaří se službou(ta se střídá, klasika). Tak aby vařili spíše děti a kuchařka jim jen radila a trošku vypomáhala- jak to skloubit s programem, etapovkama atp. ),Špunt,Torpi
Tým2Jak na konflikty (Kaktus)10Gepard (vyústění konfliktu v spokojenost všech zúčastněných v praxi),Hantu,Janička (Jakými možnými způsoby je možné řešit konflikty. ),Meloun (Rád bych se dozvěděl jak se chovat při konfliktu a čeho se vyvarovat. Nějaké způsoby jak konflikt efektivně řešit aby měl co nejmenší negativní dopady.),Ráca (Zajímají mě kroky, které můžeme udělat, abychom se vyhnuly konfliktu. Jak konflikt uklidnit a jak se o předmětu hádku později v klidu pobavit a nevyvolat konflikt znovu.),Semi (Jak říct cholerikovi, co má udělat příště jinak/lépe?),Špagetka,Torpi,Vendy,Žabka (Jak zvládnout podstatně starší a možná i zkušenější než já? Jak se postavit ke konfliktům mezi dětmi.)
Tým2Jak s dětmi mluvit o sexu aneb sexuální výchova v praxi (Péťa a Plavčík)7Čolek,Justa,Majkl (Myslím, že jako vůdce roverů je toto téma hodně důležité a zatím s tím nemám žádné zkušenosti... Nikdy jsme to s roverama neprobírali a myslím, že bych to měl napravit...),Mirka,Pařmen,Rozum,Stolička (Tuším, že vzhledem k rostoucímu věku našich dětí, to příští rok bude téma, které se v našem oddíle začne objevovat. Uvítám jakékoliv příklady dobré praxe. A jak třeba pracovat s vlčetem, které před ostatními vytroubí, že už několikrát masturbovalo.)
Tým2Jak s dětmi nastavovat pravidla? (Bára)6Desert (Jak obejít v domluvě slovo zákaz aj. aby to nepůsobilo jako lákadlo zakázaného ovoce),Filipíno,Pája (Samotný název programu hovoří dosti jasně, ale navíc by mě zajímala autoregulace mezi členy samotnými, jaký názor máš například vytváření pravidel samotnými dětmi, byť za moderace rádce/vedoucího. A je žádoucí podporovat napomínání členů mezi sebou, když poruší pravidla?),Řechta (Chtěla bych se dozvědět něco o budování autority a možnostech, co dělat, když někdo pravidla poruší),Špunt,Wampy
Tým3Respektující oddíl (Motla)4Desert,Mirka,Špunt,Žabka (Jak to funguje v praxi? Nějaké vlastní zkušenosti?)
Tým3Roveři jako specifická věková kategorie (CT)9Gepard,Hantu,Janička (Jak připravovat program pro rovery i pro sebe. Že mě to motivuje pro práci s roverama. ),Justa (Rovery sice zatím nemáme, přesto doufám, že se někdy do tohoto stavu dostaneme, takže mě asi zajímá cokoliv.),Majkl (Nový pohled na rovering jako téma mně nejbližší. Nechám se překvapit, o čem program bude, žádné přesné nároky asi nemám :)),Pája (Rád bych se dozvěděl, jaký program pro rovery chystat (či jaký je nechat chystat), také by mě zajímalo, jak začít s roveringem v oddíle a středisku.),Pařmen,Řechta (Co jsem v oddíle, neměli jsme fungující roverský kmen. Jak takový kmen založit, aby fungoval a nerozpadl se hned?),Torpi
Tým3Timemanagement (Jáma)10Čolek,Filipíno,Meloun (Rád bych se dozvěděl více o tom jak si lépe rozvrhnout čas a naplánovat si práci co musím udělat, tak abych neodkládal věci na později.),Ráca (Chtěla bych se dozvědět jak se vyhnout prokrastinaci, jak nestrávit nad plánováním víc času než nad samotným plněním, jak si najít efektivní systém.),Rozum,Semi (Jak zvládnout "vše" a přitom být v klidu?),Stolička (V dnešním světě je to v životě boj na více frontách. Rád bych dozvěděl, jak si lépe organizovat jednotlivé úkoly a efektivněji hospodařit s časem. A třeba i jak pootočit svoji perspektivu, abych člověk s povinnostmi tolik nebojoval. A též se pobavit o situacích, kdy v oddíle delegovat úkoly na další lidi ve vedení resp. jak si společně ve vedení oddílu efektivně nastavit dělbu práce. Příklady dobré praxe uvítám.),Špagetka,Vendy,Wampy
Pollux1Jak s oddílem dlouhodobě plánovat? (TomK)9Filipíno,Gepard,Hantu,Majkl (Rád bych zapracoval více na dlouhodobém směřování svého kmene. Jako bonus bych si z tohoto programu odnesl i radu, jak dlouhodobě plánovat svou skautskou budoucnost (čemu se ve skautingu věnovat atd.) - i když nevím, jestli to půjde v tomto programu...),Pája (Zajímalo by mě, nakolik konkrétní mají být dlouhodobé cíle - mají se soustředit spíše na obecné sdělení a nebo mají být strukturovanější?),Pařmen,Rozum,Špagetka,Žabka (může nám nějak pomoct Strategie 2022)
Pollux1​Nie je argument, ako argument (Boba)6Čolek,Justa (Jak argumentovat, při jednání s dětmi. Jak děti naučit argumentaci. A samozřejmě procvičení slovenštiny :) ),Řechta,Semi (Jak citlivě a ohleduplně argumentovat? Co s vlastní tvrdohlavostí, jak se dá ovlivnit?),Torpi,Wampy
Pollux1Základy presentačních dovedností (Béza)8Desert (Rétorika, jak si vytvořit fungující mustr pro přednášení),Janička (Jak upoutat pozornost. Že mě připraví na velmi důležitou část vedení lidí. ),Meloun (Chtěl bych se dozvědět něco o zásadách presentace sebe před ostatními lidmi, dětmi. Taky nějaké typy při vystupování, například v plynulosti mnluvy a neopakování toho co jsem řekl.),Mirka,Ráca (Chtěla bych získat pár jednoduchých rad jak se nebát mluvit na veřejnosti, čeho se vyvarovat. Ráda bych se dozvěděla třeba i základy improvizace.),Stolička (Jak to zvládnout před dětmi i dospělými, tak aby je člověk zaujal, nic podstatného nevynechal, udržel jejich pozornost a u dětí v oddíle eliminovat jejich skákání do řeči během samotného, jim určeného, sdělení.),Špunt,Vendy
Pollux2skautIS a na něj navázané nástroje (Matyáš)7Čolek,Filipíno,Gepard,Janička (Všechny potřebné funkce skautISu. Že mě zbaví strachu a nejistoty při práci se skautISem. ),Stolička (Očekávám to co je napsáno v anotaci, především jak efektivně pracovat se skautISem a znát potřebné využití funkcí pro vedení oddílu.),Špagetka,Torpi
Pollux2Skautský slib (Mravenec)10Hantu,Majkl (Zjistit, jak se dá o slibu mluvit z více úhlů pohledu. Rád bych zjistil, jak o slibu mluvit tak, aby daný člověk nad tímto tématem musel přemýšlet a sám si to v hlavě srovnat. Aby to nebylo jen: naučím se slib a jsem skaut.),Meloun (Zajímalo by mě jak dětem vysvětlit skautský slib. Jak ho o něm mluvit a dovést je k jeho pochopení),Pája (Rád bych prodiskutoval, jak pracovat se slibem obecněji, ale hodně by mě zajímalo, jakých aktivit je možné využít, pokud chci například vlčatům alespoň nastínit myšlenky skautského hnutí.),Pařmen,Ráca (Chtěla bych se nad ním znovu zamyslet - co pro nás skauty znamená; kdy je ten vhodný čas, aby děti skládali slib; jaké závazky obsahuje. Naťukla bych klidně i principy Junáka.),Rozum,Semi (Jak dlouhodoběji připravovat na slib? Co všechno by měly děti před slibem chápat a splňovat? Jak moc abstraktně vysvětlovat?),Wampy,Žabka (Co všechno můžu se slibem udělat, aby to pořád ještě byl skautský slib)
Pollux2Trendy hrátky (Brácha)6Desert (Co dneska u dětí frčí),Justa,Mirka,Řechta,Špunt,Vendy
Pollux3Dilemata vedení lidí (Tom Č.)6Janička (Jakou je kdy vhodné zaujmout pozici. Pomůže mi být lepší vedoucí. ),Majkl (Na tomto programu bych se chtěl posunout v pohledu na vztah vůdce roverů/roveři. Jak by to mělo ideálně fungovat a jak se tomu stavu přiblížit...),Pařmen,Stolička (Zajímají mě různé pohledy jak uplatňovat autoritu vůči svém kolegům ve vedení oddílu a to tak, abych zároveň nelikvidoval jejich motivaci k samotnému vedení. Sám (jako zástupce vůdkyně) jsem v situaci, kdy občas mám pocit, že mě stojí hrozně úsilí prosadit svůj program, než je vůdkyní akceptován. Věřím, že třeba na tomto bloku bych se na svoji situaci dokázal lépe podívat i z jejího pohledu - pohledu vůdkyně. A též by mě zajímalo jak vhodně oceňovat práci druhých, se kterými vedu oddíl.),Torpi,Vendy
Pollux3Nebojme se skautské praxe (Mišák)5Čolek,Desert,Řechta,Semi (Co je ještě v silách světlušky? Jak na bezpečnost?),Špunt
Pollux3Průvodce nebo vůdce? (Zet)6Filipíno,Gepard,Meloun (Rád bych se seznámil s alternativními způsoby výuky a rád bych se jimi inspiroval. Také bych rád zjistil, jaké postoje mohou mít vedoucí k dětem (jak na ně mohou působit jako vedoucí)),Pája,Ráca (Ráda bych se dozvěděla jak dětem říkat své názory tak, aby je bezhlavě nebrali hned za své a zkusili nad nimi popřemýšlet. Ráda bych se dozvěděla víc způsobu výuky Montessori a Waldorf.),Žabka (Hlavně zkušenosti z praxe a inspiraci do vedení)
Pollux3Výchova rádců a podrádců (Bělka)6Hantu,Justa,Mirka,Rozum,Špagetka,Wampy